Information och anmälan för föreläsare 11-12 juni

Offentliga Rummet 2019 kommer ha runt 80 medverkande föreläsare på gemensamma föreläsningar, parallella seminarier och workshops.

Som föreläsare/moderator får ni entré till konferensen 11-12 juni. Resor, boende och andra kostnader står den arbetsplats/organisation ni kommer från. Banketmiddagen på kvällen den 11 juni kan ni välja att köpa till. Vissa undantag förekommer och det är då överenskommet i förväg med projektgruppen för konferensen.

Om ni är föreläsare på nätverks- och studiedagen den 10 juni tar ni kontakt med ansvarig för nätverket för att få reda på hur ni anmäler er.

Anmäl dig som föreläsare/moderator

Praktisk information

Dela information om Offentliga Rummet 2019

På varje sida på hemsidan finns "delaknappar" längst ner som gör det enkelt för dig att sprida info om att du föreläser på konferensen. Tagga gärna Offentliga Rummets facebooksida på Facebook och twitterkontot på Twitter.

https://www.facebook.com/offentligarummet/

https://twitter.com/offrum

Vi har även ett event på facebook som du dela i alla era sociala medier, inkl. Linkedin. Tacka ja att ni kommer!

https://www.facebook.com/events/1130115917166341/

Tid och plats för ert pass

Vi uppdaterar programmet löpande på offentligarummet.se. Tid och plats för ert pass syns i programmet.

Möblering i seminarielokal

I de flesta fall är det biosittning. Framme på scenen finns två ståbord samt talarstol (alternativt tre ståbord).

Möblering i workshopsrum

I de flesta fall är möbleringen gruppvis, runt fyrkantiga bord. Vi för en dialog om hur möbleringen ska se ut för ert pass.

Teknik i seminarierum

Dator, datakanon (eller liknande), högtalare, klicker med pekare samt mikrofoner (minst fyra myggor/headmickar och två handmickar i varje rum). Internet finns i varje lokal. Om ytterligare teknik önskas kan vi behöva ta ut en avgift för detta.

Teknik i workshopsrum

Vi kommer överens om vad ni behöver i form av data, datakanon och mikrofoner.

Tekniker och värdar i seminarierum

I de flesta fall finns tekniker och värdar i varje seminarierum . Tekniker ansvarar för mikrofoner, presentationer och ljud/ljus. Värdar har ansvar för att släppa in deltagare, hjälpa till med mickar vid frågor och hålla koll på seminarietiden. Beroende på schemat så har du tillgång till din lokal 10 - 30 minuter innan starttid.

Tekniker och värdar i workshopsrum

Beroende på vad som behövs kommer vi överens om tillgång till tekniker och värdar.

Håll tiden

Ni är ofta flera som deltar på seminarietiden, vilket innebär att det är yttersta vikt att tiden för er presentation hålls - förbered er för kortare tid än den tid ni fått. Det är önskvärt med utrymme för frågor och reflektioner under seminarietiden, vilket bidrar till att ny kunskap sprids bättre. Tänk även på att det ibland är kort tid mellan de olika seminarierna - håll tiden!

Er presentation (ppt)

Ni tar med er presentation på ett usb-minne och lämnar presentationen till vår tekniker i registreringen/informationen. Vi hjälper er ladda in presentationen och kontrollerar att allt stämmer. Har ni mac-dator så ber jag er ta med er datorn. Er presentation (PPT) gör ni i formatet 16:9.

Första och sista sidan i presentationen

På förstasidan vill vi att ni skriver seminariets namn och på sista sidan era kontaktuppgifter. Det underlättar för oss och för våra deltagare.

Presentationer läggs på webben efter konferensen.

Om ni inte vill att er presentation ska ligga på offentligarummet.se, vänligen meddela detta.

Sveriges Kommuner och Landsting

Sveriges Kommuner och Landsting

SKL är en arbetsgivar- och intresseorganisation för landets alla kommuner och regioner.

Medarrangörer

Logotyp Västerås stad
Logotype Vinnova
Logotyp Inera
Logotype SKL Kommentus

Samarbetspartners

Logotyp DIGG
Logotype eSam
Logotype Regeringskansliet Finansdepartementet
Logotyp Dagens samhälle